create your own banner at mybannermaker.com!

Friday, February 5, 2010

gumbira,,n cite folic acid


erm,,citer best nyer,,hari isnin baru ni,,aku telah pergi membayar deposit kat bridal butique la,,kak ani said,,

"akak sebenarnya nk bg present kat kamu berdua,,free of charge,,pilihla baju sepasang lagi,wa,,"

impressive,,aku ngan en tunang pun berangan-angan..hahha

then,,ptg tu gak my en tunang said,,borang kahwin dah amik,,wa,,as schedule en manager.,,ye la,,aku cakap kat dia,,borang2 kene amik bln ni,,

pastu bace punyer bace,,,

:ujian HIV mesti dibuat Sekurang--kurangnya SEBULAN sebelum tarikh yang dijangka:

ok kepada b2b sekalian,,jika nk kawen,,kene prepare awl2..ye la kalu la tym tu ramai org..erm,,mcmmne la nanti kelamkabutnya,,dalam borang tu kater,,kene booking lu,,dalam sehari klinik boleh buat dalam 30 orang max je,jadi 15 couples per day..

citer lain plak.,baru ni aku buat satu med check up,,baik sgt docnyer,,dia tanyer still single ker?ive told her la,,i akan kawen bln6,,s a doc dia pun pesan la kat aku,
i nasihat u mkn folic acid 3 month before kawen,,ye la nnati kalu rezeki,,
after aku google2 la,,aku pun jumper banyak sgt kebaikan nya,,,it s all more to baby health,,avoid baby cact n perkembangan yang baik..

lets c antaranya,,

asid Folik ni untuk memastikan pertumbuhan janin/fetus/bayi seiring dengan pembesarannya. Asid folik ni penting untuk perkembangan saraf, pembinaan sel-sel otak, tulang belakang, organ, kulit dan tulang bayi kita semasa dalam kandungan. Ada kajian yang menyatakan, dengan memakan asid folik, dapat membantu mengurangkan risiko kecacatan pada saraf tunjang dan tempurung kepala atau dipanggil “Neural Tube Defect” atau NTD.

jumper satu blog yang best,huhu,,

http://adrinis.com/blog/2009/11/pentingnya-asid-folik-untuk-ibu-mengandung.html

erm it is in my planning,,huhu,,

doc pun kater lagi,,it is better u do talasemia test jugak,
act banyak yang kita kene pk,,not only our preparation,,dari a to z,,n after marriage,,
k la,,c ya next post


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails